onsdag 13 augusti 2008

Mostly a blast from the past...




Varit på en skön långpromenad ikväll, brukar normalt lyssna på musik eller en ljudbok när jag är ute och går, men denna gången gick jag med trevligt sällskap vilket var mycket mysigare . Det blir fler sånna :)




Måste ändå slå ett slag för musiken som snurrar just nu, kollade lite bland mina gamla LP:s, hittade då gamla Buzzcocks, med den helt suveräne låtskrivaren Pete Shelley som jag tidigare nämnt. Då skivspelaren för länge sen åkt på tippen så fick jag vända mej till TPB. Hittade inte "Love Bites" där....så fick dra ner en samlings skiva i stället som heter "Ever fallen in love?".


Har säkert inte lyssnat på dom sen jag var 13-14 år....fick ordentliga rysningar...vad jag kan minnas så tyckte man då att det inte var så speciellt, men nu har skivan snurrat ordentligt i mina poddar :), alla låtar är helt underbara,,,Lyssna bara på "I Belive", "Nothing Left" "Lipstick","Harmony in my head" och givetvis "Ever fallen in love".







Dom håller på fortfarande och spelar...får kolla in det oxå :)


Cut from IBelive
"When I poison my system I take thoughts and twist them into shapes
I'm reaching my nadir and I haven't an idea of what to do
I'm painting by numbers but can't find the colours that fill you in
I'm not even knowing if I'm coming or going if to end or begin"


Har även denna vecka varit och åkt OffRoad med gamla "valpen", det var verkligen skitkul.
Och efter nästan en heldag i skogen med körning och lekar så satt middagen på kvällen som en keps.... :) Gröna laget...............Ooohhhh Bästa...






//Is it safe?"




Inga kommentarer: