tisdag 4 november 2008

Black Holes and Revelations...


Hej alla !
Nu är Halloween över för denna gången..
Den tillbringades på ett trevligt 25års
kalas/maskerad,( jag är inte mycket
för att klä ut mej
, och jag kan säga att jag var rätt blygsamt maskerad ;), men det var kul iallafall.
Men dagen efter, när man inte mådde så bra(av olika orsaker), när det rätt tidigt ringer på dörren.
Och när man med lite bakfylle ångest stolpar ut och öppnar dörren står där två små söta äldre damer där och viftar med ett papper i handen.
Dom mummla något om Biblen,livet,budskap och lite annat,det är Gud hit och Gud dit...och jag är som ni kanske förstår måttligt intresserad av deras budskap,och när dom efter en bra stund (har inte hjärta att dra igen dörren på dom) upptäcker detta, så sliter en av dom fram pappret som en av dom hållt i handen, och dom blev nog överaskade och förvånade när jag läste överskriften på lappen och har väldigt svårt att hålla mej för skratt,,,tackar så mycket och skrattande stänger dörren, skrattar vidare när jag hoppar in i duschen,,, och nyduschad tog jag på mej träningskläderna och gav mej ut för att springa en runda....:)




Nu är det inte många dagar kvar tills man åker ner till Odense igen, det ska bli roligt att komma iväg lite igen, jobba lite riktigt, det blir lite nattpass också, och det kan bli kul, speciellt om det blir några shopping turer om helgerna, hoppas bara att vädret inte blir alltför dåligt och kallt.(Det spelar iofs inte så stor roll när vi jobbar, då temperaturen i vår "container" är stabil mellan 25-30 grader och väldigt låg luftfuktighet >10%:)


Missförstå mej inte nu, jag gillar faktiskt hösten och senhösten,,men då ska man sitta inomhus och titta ut med en kopp the, levande ljus och en god vän eller bok/ljudbok, medans löven och regnet faller:) Det funkar med en och annan promenad också, men helst då vid uppehållsväder ;)

Har börjat "plinka" lite på min gitarr om kvällarna oxå...men upptäckte ganska snart att strängarna var dåliga samt att fingertopparna behöver härdas lite oxå. ...men det är ganska kul ändå....


Nu ska jag ta och hoppa ner i min nya stora fina säng, och kolla på ett par avsnitt av L&O CI som är en av mina absoluta favorit serier.

Nu undrar ni förmodligen vad som stog på dom små tanternas papper som dom lämnade över till mej, vars överskrift fick mej att att skratta ohämmat, Joo...där stog " Kan man få svar på Livets Stora Frågor? ".
Jag har svårt att förklara EXAKT vad som var så fruktansvärt roligt....men det har med Liftarens Guide till Galaxen att göra (som jag förutsätter att alla har läst :)) Detta i kombination med min ålder 42 som är svaret.... och lite med en sak som hände kvällen innan, men bara lite ;) Och om ni mot förmodan inte läst boken gör det....läs eller lyssna på boken,filmen e inte lika bra(min personliga uppfattning),,den förgyllde iallafall min annars rätt tråkiga söndags morgon...flera år efter jag läst den... :)


natti natti


//Don´t Panic

Inga kommentarer: