söndag 20 juli 2008

A little beast.... But really sweet...

Måste bara skriva några rader om min nya Asus eeePC (701 4G).......I just luv it.
Efter lite trixande rullar nu Win XP Sp3 (nLitad) på den, istället för det medföljande Linux/Xandros OS:et. Det var inget direkt fel på det, men jag känner mej mer hemma i Win världen. Tryckte även i 2Gb minne istället för dom 512 Mb som satt orginal, det gör att det hela flyter lite bättre. Denna lilla skönhet i kombination med en 250Gb extern usb driven HD samt 2 iPods, en 80 G5 och en 160 Classic är mer än tillräckligt när man är ute och reser.

Den är dessutom väldigt prisvärd, även i orginal utförande och räcker mer än väl till för att maila,surfa,chatta,skypa, osv. Man behöver inte heller vara nån guru för att förstå alla funktionerna i medföljande OS, jag är helt säker på att min mor klarat det på mindre än 2 minuter :)

Det tar ett litet tag innan man vänjer sej vid tangentbordet,men när det väl sitter så tycker jag att den är skönare än min ordinarie laptop. Det är en sådan här dator man kan kalla för bärbar, när skärmarna börjar gå över 9-10 tum så har dom en tendens att bli mer släpbara än bärbara.

Har jag då inget negativt att säga om den?, jo ljudet i högtalarna hade kunnat vara bättre, men det skall nämnas att jag hört sämre ljud från både dubbelt och tredubbelt så dyra laptops.Det hade inte heller varit så dumt med lite bättre batteri prestanda,,2-2,5 tim är ibland i minsta laget,,,men,men, man kan ju inte få allt.

Wicked sick....

Inga kommentarer: