fredag 27 juni 2008

Såpbubblor...




Har du nånsin känt som om du suttit i en gigantisk såpbubbla!?...när allt runt om kring dej har ett så fint skimmer,ett helt spectrum av färger som omger dej, och man vågar inte sträcka ut och röra vid något utanför, för att man är rädd att bubblan ska spricka?


Har varit i "bubblor" ett par gånger i mitt liv,,,och på någotvis har dom alltid "tynat bort" på ett oförklarligt vis,obemärkt,tyst och utan väsen.

Så den stora frågan är nu om jag ska låta bubblan ha sin gång eller om man ska riskera att den kanske spricker, om man försöker att styra den eller röra vid saker utanför den!

Det enkla alternativet vore ju att behandla denna bubblan som dom tidigare, helt enkelt att låta den gå nästan obemärkt förbi.

Jag känner att om just denna bubblan skulle spricka så skulle det kännas extra hårt, även om det är bara vatten o såpa !

Men det är ju inte så att om man blåser "såpbubblor" så gör man ju inte det för att dom ska spricka...men ändå är det ju bara såpbubblor....dom kommer ju att spricka förr eller senare.

Det är bara i drömmarna som såpbubblor håller för evigt....eller?

Men varför ska jag behöva bry mej om såpbubblor undrar ni säkert och det enkla svaret är.....


Vissa bubblor skulle jag inte ha något emot att leva i.....





Sitting perfectly still......

Inga kommentarer: