måndag 23 juni 2008

Hjärnpiller

Måste börja med en bekännelse...Jag har tills helt nyligen varit lite anti mot fenomenet bloggning, men efter att i kväll läst en bok av Nisse Simonson så har jag kommit på lite andra tankar. Boken heter Hjärnpiller och handlar om,,, ja ni har säkert gissat..Hjärnan, men också om livet och vad som är viktigt i det.

Då jag med mitt nuvarande jobb har den fina förmånen att resa mycket, så har jag tänkt att försöka förmedla mina upplevelser från dom platser jag åker till och när jag är hemma leverera mina vardagstankar och synpunkter på livet och allt som finns i det.

Jag har för ett par dagar sen kommit in i en av mina musik perioder i mitt liv,då jag i princip lyssnar på musik all min lediga tid.(Thank God for my iPod´s) Tycker att det känns underbart att t.ex lyssna igenom Pink Floyd´s alla album, att lyssna på musik ger mej visioner....

Det var allt för denna första gång,,,eller nästan....
Måste citera följande textrader ur Floyd´s låt Time

"And you run and you run to catch up with the sun, but it´s sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you´re older
Shorter of breath and one day closer to death"

Tänkvärda ord...

Peace

Inga kommentarer: